Nagyon sokáig csak szemeztem a csokoládéhabbal, vágyakozva a nehéz vajas krémek után valami könnyed, isteni csodára..Féltem tőle, úgy éreztem ez nekem soha nem fog sikerülni....

De karácsonyra szerettem volna valami különlegessel kirukkolni, olyasmivel, ami még nem volt. Sikerült :)

A piskótához:

8 tojás,

8 evőkanál cukor,

6 evőkanál liszt

2 evőkanál kakaópor

Szokásos módon piskótát készítettem, 25 perc alatt megsütöttem. Természetesen így is összeesett, de ez van, már nem akadok fenn rajta, mindent megpróbáltam már...

A tortát 3 részre vágtam, az alját visszatettem a formába, majd a tetejét csíkokra vágva kibéleltem a forma oldalát (szerencsére elég volt, bár miután láttam, hogy a krém nem folyik ki, következőre ezt is elhagyom majd).

Ezután elkészítettem a habot.

A habhoz: 

35 dkg minőségi étcsokoládé,

5 tojás,

4 dl tejszín

kicsi cukor.

Ezt az összetételt sok recept alapján raktam össze, azóta változtatnék rajta kicsit, sőt másnap változtattam is.

A csokoládéról: Nekem nincs túl sok pénzem minőségi csokoládéra, de az auchan-ban találtam 1 kg-os kiszerelésű belga étcsokoládét, aminek 55 %-os a kakótartalma. Nagy zacskóban árulják és eleve egyforma lencse alakú darabokból áll, ami óriási segítség (nem kell tördelni, és egyforma darabok egyszerre olvadnak). Belcolade a neve, és nem tudom állandóan kapható-e vagy csak így karácsony előtt. 2500 ft, ami táblára lebontva egyáltalán nem drága.

A krémet úgy csináltam, hogy szétszedtem a tojást két külön tálba, a sárgájához tettem két evőkanál cukrot (no utólag nem tennék bele) robotgéppel fehéredésig vertem, közben a csokoládét gőz fölött megolvasztottam. 

A csokoládénál figyelni kell több dologra is. A lábosba kevés vizet kell tenni, és egy olyan tálat keresni hozzá, ami teljesen lefedi, hogy ne jusson ki a gőz. A tál alja ne érjen a vízbe. Nos mivel a csokit kevergetni kell, amíg olvad, de ne mtudok egyszerre 3 dolgot csinálni, ezért úgy csináltam, hogy rögtön a víz fölé tettem a tálat, és úgy gyujtottam alá, így amíg a víz felmelegedett, addig a csoki csak kicsit olvadt, és fel tudtam verni a sárgáját. 

Ezután a csokoládét kicsit hűlni hagytam, csipet sóval felvertem a tojásfehérjét, jó keményre (én a gyerekek feje fölé szoktam tartani, ha nem lesznek habosak, akkor jó a hab :)) 

A csokoládét belekevertem a tojássárgájába, nos ezzel nem tudom mit kellett volna tennem, a csoki nem volt túl meleg (ujjammal próbálva nem is éreztem melegnek egyáltalán) a tojássárgája szobahőmérsékletű volt, mégis, a csoki azonnal összeállt...erre még ki kell találni valamit. Nos lehetőséghez mérten símára kevertem, majd óvatos mozdulatokkal hozzákevertem előbb egy kevés fehérjét, majd mikor már lazább volt, akkor a többit is. Ezután villámgyorsan felvertem a hideg tejszínt, és ezt is hozzákevertem a krémhez, közben folyton aggódtam, mikor esik össze :) Emiatt kicsit márványos is maradt, bár ez külön tetszett mindenkinek...

A krémet azonnal beleöntöttem leendő helyére, rátettem a torta tetejét, és betettem a hűtőbe. Tálaláskor porcukorral megszórtam vékonyan a tetejét (nem volt időm csokival bevonni, az volt a terv eredetileg)

Kb 3 órával a karácsonyi vacsora előtt készült, mire eljutottunk a tortáig gyönyörűen megszilárdult a krém. Mármint nem esett össze, nem folyt, akár formázható is lett volna, szépen lehetett vágni is. Mégis istenien könnyű, krémes, csokoládés volt, mindenki megnyalta utána az ujját :)

Annyit még:

Minden recept mást írt, ki a sárgáját, ki a tejszínt, van aki egyenesen a fehérjét hagyja ki. nekünk mind kell bele, így jó. Cukrot azonban másnap már kihagytam, nem kellett. Javaslom  mindenki kisérletezze ki :)

A bejegyzés trackback címe:

https://3gyerek.blog.hu/api/trackback/id/tr762544662

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása